HIKMAH PENGHEMBUSAN NAFAS DALAM
FIRMAN TENTANG NABI SHITH
FASAL NABI SHITH
Si sufi menganggap ibadat itu
bererti mencapai pengetahuan yang dengannya dapat mencapai ‘pandangan’
Tahu bahawa
hadiah dan nikmat yang terdapat dalam makhluk luar biasa melalui manusia atau
tanpa mereka jatuh ke dalam dua kategori: hadiah dan hadiah Nama-nama Ilahi.
Kedua-dua kategori adalah berbeza di kalangan rakyat mengikut sama ada kerana mereka datang dari
permintaan khusus untuk perkara yang tertentu, dari permintaan umum, atau tanpa
apa-apa permintaan.
Ini terpakai
sama ada mereka hadiah Pati atau hadiah Nama-nama Ilahi. Mereka adalah khusus
apabila seseorang berkata, "Wahai Tuhan, memberikan saya perkara
itu-dan-apa-apa," dan menyatakan sesuatu yang berlaku
kepadanya. Mereka adalah umum apabila seseorang berkata, "Berikan saya apa
yang anda tahu adalah baik untuk semua bahagian saya, halus dan kasar,"
Jatuh ke
dalam dua kumpulan - satu kumpulan
yang membuat permintaan itu dari dorongan semula jadi untuk mempercepatkan
pencapaian ini, "bagi lelaki adalah terburu-buru nafsu;" (17:11) dan
kumpulan lain bertanya kerana mereka tahu bahawa terdapat perkara-perkara
dengan Allah, yang pada berkenaan pengetahuan Allah, hanya diperolehi selepas
permintaan. Mereka berkata, "Mungkin apa yang saya bertanya kepada-Nya adalah
sesuatu yang seumpama itu." Permintaan mereka mengambil kira kemungkinan
ini. Mereka tidak tahu apa yang ada dalam pengetahuan Allah, dan apa yang kapasiti
mereka untuk menerima pemberian mereka.
Ini kerana ia adalah salah satu perkara
yang paling sukar untuk mengetahui kapasiti pada bila-bila, kerana ia merujuk
kepada kemampuan individu pada masa itu. Tambahan pula, jika dia telah tidak
diselesaikan oleh keupayaannya untuk membuat permintaan itu, dia tidak akan
membuat permintaan tertentu.
Matlamat
kehadiran, yang tidak mempunyai apa-apa pengetahuan, adalah untuk tahu di masa
ini di mana mereka mendapati diri mereka. Mereka tahu oleh mereka kehadiran apa yang Allah telah berikan
kepada mereka pada waktu itu. dan mereka hanya menerima ia dengan kecenderungan
mereka untuk itu.
Mereka
terdiri daripada dua jenis: satu kumpulan tahu kecenderungan mereka dari apa
yang mereka telah menerima, dan kumpulan yang lain tahu apa yang mereka akan
menerima berdasarkan kecenderungan mereka. Ini kumpulan kedua mempunyai
pengiktirafan yang paling sempurna kecenderungan.
Antara
kumpulan ini adalah orang-orang yang membuat permintaan, tidak minta
disegerakan mahupun bagi kemungkinan memihak, tetapi untuk mematuhi perintah
Allah apabila Dia berkata, "Berdoalah
kepada Ku, dan saya akan menjawab kamu." (40:60) Ini jenis orang
adalah hamba yang tulen dan apabila dia bertanya, hasrat beliau (himma) tidak
disertakan dengan apa yang dia meminta, sama ada khusus atau tidak, bukan
hasrat beliau adalah semata-mata di dalam atau tidak, bukan hasrat beliau
adalah semata-mata untuk taat kepada Allah Tuhannya. Apabila kerajaan beliau
memerlukan, dia meminta slavehood, dan apabila ia memerlukan entrustment
[kepada Allah] dan berdiam diri, dia senyap. Jadi Ayyub dan lain-lain telah
cuba, dan mereka tidak memohon kepada Allah untuk mengeluarkan mereka dari
penderitaan mereka. Kemudian pada masa yang lain, negeri mereka memerlukan
mereka meminta supaya ia dikeluarkan, dan ia dikeluarkan Allah dari mereka.
Serta-merta
pemberian suatu permintaan, atau penangguhan itu, bergantung kepada perintah
yang telah ditentukan untuk itu oleh Allah. Jika permintaan itu bertepatan
dengan masa, jawapannya datang dengan cepat, dan jika masa ini adalah tertunda
- sama ada di dunia atau di akhirat, jawapannya juga ditangguhkan kecuali
jawapan dari Allah yang, "Pada perkhidmatan anda" supaya memahami dengan baik ini!
Bagi
kategori kedua, ia diterima tanpa membuat permintaan, dan oleh "tanpa
permintaan" kita bermakna ungkapan lisan itu. Dalam kenyataannya, terdapat
mesti sentiasa permintaan - sama ada dinyatakan, atau oleh negara, atau dari
kecenderungan. Begitu juga, pujian tidak terbatas hanya berlaku melalui
ungkapan lisan. Negeri menentukan makna, kerana apa yang mendorong anda untuk
memuji Allah ditentukan untuk anda oleh Nama Tindakan atau Nama Pemotongan. Dalam hal kecenderungan
hamba, pemilik yang tidak sedar, tetapi beliau sedar tentang keadaan kerana dia
tahu apa motif kedua-dua beliau dan negeri itu sendiri. Kecenderungan adalah
bentuk yang paling tersembunyi untuk membuat permintaan.
Itulah yang
menghalang sesetengah orang daripada meminta pengetahuan mereka bahawa Allah
telah ditetapkan takdir mereka, maka mereka telah menyediakan diri mereka untuk
menerima apa sahaja yang datang daripada-Nya, dan mereka telah ditarik balik
dari diri mereka dan keinginan mereka.
Antara
orang-orang ini adalah orang-orang yang tahu bahawa ilmu yang Allah daripada
mereka di negeri-negeri mereka adalah perlembagaan asas mereka di negeri yang
kekal sumber bentuk mereka dari sebelum kewujudan. Mereka tahu bahawa Allah
hanya akan memberikan mereka apa yang sumber membolehkan mereka mengikut
pengetahuan Allah itu apabila mereka yang kekal sumber bentuknya. Oleh itu,
orang-orang ini tahu bahawa Allah tahu cara mereka akan mendapatkan apa-apa.
Tidak ada
yang lebih tinggi, atau kumpulan yang lebih diumumkan di kalangan orang-orang
yang Allah daripada kumpulan ini, yang memahami mengenai rahsia Kitab. Mereka,
sebaliknya, terbahagi kepada dua jenis: orang-orang yang tahu secara umum dan
orang-orang yang tahu khususnya. Mereka yang tahu khususnya kesempurnaan yang
lebih tinggi dan lebih dekat daripada mereka yang tahu secara umum. Mana-mana
orang yang tahu apa yang ada dalam pengetahuan Allah untuk beliau - sama ada
oleh Allah memberitahunya pengetahuan sumber sendiri telah memberikan
kepada-Nya, atau sama ada dengan pelancaran langsung kepadanya dari kekal
sumber-borang yang berlaku negeri-negeri yang tidak berkesudahan . Jadi dia,
dalam pengetahuan beliau sendiri, berada dalam kedudukan yang mempunyai
pengetahuan Allah kepadanya, kerana ia berasal dari sumber yang sama.
Bagi hamba,
kebimbangan dari Allah ditakdirkan untuk dia, dan ia ditubuhkan dengan jumlah
negeri-negeri sumber beliau yang punya kepada pelancaran ini menganggap apabila
Allah membolehkan beliau untuk melihat ia, iaitu negeri-negeri sumber itu.
Apabila Allah memberitahu dia negeri-negeri sumber bentuk tetap beliau di mana
bentuk kewujudannya bergantung, ia bukan dalam kapasiti makhluk di negeri ini
untuk melihat apa yang Allah menganggap sumber-borang tetap beliau di mana
bentuk kewujudannya bergantung, ia bukan dalam kapasiti makhluk di negeri ini
untuk melihat apa yang Allah menganggap sumber-sumber ini kekal di
negeri-kewujudan bukan mereka, kerana mereka tetapi hubungan penting tanpa
sebarang bentuk. Dalam hal ini, kita katakan bahawa kebimbangan ilahi
mendahului keperluan hamba kerana ini kesetaraan dalam komunikasi pengetahuan.
Dengan cara
ini Allah bercakap supaya kita akan tahu, dan ia adalah satu ungkapan yang
benar-benar tertentu - tidak seperti yang dibayangkan oleh mereka yang tidak
minum dari sumber ini. Matlamat pemotongan adalah untuk membuat yang
di-timeness dalam pengetahuan milik Pengetahuan. Ia adalah aspek tertinggi
soalan ini yang Mutakallim dapat memahami dengan akal itu - melainkan jika dia
menganggap pengetahuan untuk menjadi berbeza daripada Zat. Jika dia melakukan
ini, dia dihurainya relativiti kepada pengetahuan, dan tidak Essence, dan
kerana ini, dia menetapkan dirinya selain daripada orang-orang yang sedar di
kalangan orang-orang yang Allah, yang dikurniakan dengan pelancaran dan
kewujudan sebenar.
Marilah kita
kembali kepada mereka hadiah yang sama ada hadiah proceding dari Essence atau
Nama. Bagi nikmat, hadiah dan graces Zat, mereka hanya datang melalui Tajalli
ketuhanan. Tajalli hanya datang dari Zat
melalui bentuk kecenderungan yang salah kepadanya Tajalli dibuat. Ia tidak
pernah berlaku sebaliknya. Orang yang menerima Tajalli hanya akan melihat
bentuk sendiri dalam cermin Tanah. Dia tidak akan melihat melihat Real, kerana
ia tidak mungkin untuk melihat Dia. Pada masa yang sama, dia tahu bahawa dia
melihat satu-satunya bentuk sendiri.
Ia adalah
sama seperti cermin di dunia yang nyata lantaran seperti yang anda lihat dalam
bentuk atau bentuk anda sendiri tetapi tidak melihat cermin. Pada masa yang
sama, bagaimanapun, anda tahu bahawa anda melihat bentuk, atau bentuk anda
sendiri, hanya disebabkan oleh cermin. Allah menyatakan bahawa sebagai model
sesuai dengan Tajalli Zat-Nya, supaya satu menerima Tajalli tahu bahawa dia
tidak melihat-Nya. Tiada model lebih dekat atau lebih sesuai untuk visi dan
Tajalli daripada ini. Apabila anda melihat bentuk dalam cermin, cuba untuk
melihat badan cermin juga - anda tidak akan melihatnya. Memang benar bahawa
beberapa orang yang melihat ini mengatakan bahawa bentuk mencerminkan dikenakan
antara wawasan celik dan cermin. Ini adalah yang paling bahawa ia adalah
mungkin untuk mengatakan, dan perkara itu adalah seperti yang telah kita
sebutkan. Kami telah menjelaskan ini dalam The Petunjuk Makkan.
Jika anda
ingin rasa ini, maka mengalami had di luar yang tiada had yang lebih tinggi
mungkin berkenaan dengan makhluk. Tidak bercita-cita untuk, mahupun tayar diri
dalam usaha untuk melampaui tahap ini, kerana pada dasarnya, hanya ada tulen
tidak wujud selepas itu.
Oleh itu,
Allah adalah cermin anda di mana anda melihat diri anda, dan anda cermin Nya di
mana Dia melihat nama-nama-Nya. Nama-Nya tidak lain daripada sendiri, seperti
yang anda tahu. Perkara ini adalah mengelirukan. Salah seorang daripada kita
tersirat kejahilan perkara itu sebagai sebahagian daripada pengetahuan dan
berkata, "ketidakupayaan untuk mencapai persepsi adalah persepsi."
Sesetengah daripada kita tahu tetapi tidak menyatakan dengan cara ini, walaupun
ia adalah yang tertinggi dari kata-kata. Ilmu tidak memberi ketidakupayaan tahu
sebagai salah satu yang pertama berkata, tetapi pengetahuan memberikan dia
senyap yang sama yang tidak berupaya memberi. Ini adalah tahap yang paling
tinggi dari orang-orang yang mempunyai pengetahuan Allah.
Pengetahuan
ini hanya milik kesudahan segala Rasul dan kesudahan yang Awliya '. Rasul-rasul
dan Nabi hanya melihat ia dari khusus Rasulullah yang Mohor. The Awliya 'hanya
melihat ia dari khusus Wali yang merupakan Mohor. Malah Rasul hanya melihat ia
sehingga mereka melihat ia dari khusus kesudahan segala 'Awliya, untuk mesej
dan kenabian - oleh yang saya maksudkan kenabian membawa syariah dan mesej -
terhenti, tetapi tidak pernah wilaya tamat. Oleh itu, Rasul, kerana mereka
adalah awliya ', lihat apa yang telah kita disebut hanya dari khusus kesudahan
segala Awliya'. Bagaimana ia mungkin berbeza untuk Awliya lain?
Walaupun
kesudahan segala 'Awliya adalah tertakluk kepada penghakiman yang kesudahan
segala Rasul dibawa melalui Shariat, sebuah, itu tidak mengurangkan stesen itu
juga tidak menyimpang dari apa yang telah kita berkata, untuk sesuatu yang
lebih rendah daripada satu titik pandangan boleh menjadi lebih tinggi daripada
yang lain. Pengesahan ini berlaku dalam sejarah syariah kami dalam
kecemerlangan penghakiman 'Umar mengenai tawanan Badar dan rawatan mereka, dan dalam cerita
persenyawaan kurma. Ia tidak perlu
bahawa yang sempurna mempunyai keutamaan dalam segala-galanya dan setiap
pangkat. Rijal menganggap keutamaan
sebagai dalam darjah pengetahuan Allah. Berikut adalah matlamat mereka. Bagi
perkara-perkara yang berada di dalam masa, mereka tidak melampirkan pemikiran
mereka kepada mereka, supaya sedar apa yang kita telah dinyatakan!
Al-Khidr
berkata kepada Musa, "Saya mempunyai pengetahuan yang Allah telah
mengajar saya, dan yang anda tidak tahu, dan anda mempunyai pengetahuan yang
Allah telah mengajar kamu dan yang saya tidak tahu."
Ia adalah
seperti Nabi, semoga Allah memberkati beliau dan memberinya damai, berhubung
dengan dinding bata yang lengkap kecuali satu bata, dan Nabi adalah bahawa salah satu bata
walaupun dia sendiri hanya melihat tempat untuk bata tunggal . Penutup para
'wali juga mesti mempunyai jenis ini penglihatan. Dia melihat yang sama seperti
Rasulullah, semoga Allah memberkati beliau dan memberinya damai, melihat,
tetapi dia melihat tempat untuk dua bata di dinding, dan batu bata yang
diperbuat daripada emas dan perak.
Beliau
melihat bahawa terdapat dua buah batu hilang di dinding, dan dia melihat bahawa
mereka adalah perak dan bata bata emas. Dia mesti melihat dirinya sebagai
dibuang oleh alam semula jadi untuk mengisi tempat kedua-dua bata. Penutup para
'wali adalah kedua-dua bata yang mana dinding itu selesai. Sebab perlu bagi
mana beliau melihat dirinya sebagai dua bata adalah bahawa dia mengikuti
syariat kesudahan segala Rasul zahirnya - yang merupakan tempat bata perak.
Ini bermakna
syariat zahir dengan semua yang berkaitan dengan ia ordinan yang diambil dari
Allah dengan rahsia, mengikut bentuk luaran yang mematuhi rahsia kerana dia
melihat perkara itu untuk apa yang ia benar-benar adalah. Dia mesti melihat
perkara itu dengan cara ini, kerana ia adalah tempat bata emas di dalaman
tersembunyi. Ianya diambil dari sumber dari mana malaikat membawanya, malaikat
yang sama yang membawa wahyu kepada Mesengers. Jika anda telah memahami apa
yang saya telah dirujuk kepada, maka anda sesungguhnya telah memperoleh
pengetahuan yang berguna!
Semua para
nabi, dari Adam hingga akhir para Nabi, mengambil cahaya mereka dari khusus
kesudahan segala Nabi-nabi, semoga Allah memberkati beliau dan memberinya
damai. Walaupun kewujudan tanah liat itu telah ditunda, Nabi terakhir namun
hadir pada hakikatnya, menurut kenyataan itu, "Saya adalah seorang Nabi
ketika Adam adalah di antara air dan tanah." Tiap-tiap Nabi yang lain hanya menjadi Nabi
dengan yang digambarkan dengan sifat-sifat ketuhanan lantaran Allah digambarkan
sebagai Wali Terpuji.
Penutup para
Rasul, berkenaan untuk wilaya beliau, adalah berkaitan dengan Seal daripada
'Awliya dengan cara yang sama di mana Nabi dan Rasul yang berkaitan dengannya.
Beliau adalah seorang Wali, Rasulullah dan Nabi. Penutup para 'wali adalah wali
dan waris yang mengambil terus dari sumber, menimbang pangkat. Dia adalah yang
paling indah keindahan kesudahan segala Rasul, Muhammad, semoga Allah
memberkati beliau dan memberinya damai, pengawas masyarakat, dan tuan anak-anak
Adam oleh sebab membuka pintu syafaat.
Beliau
dinyatakan keadaan tertentu yang tidak universal. Dalam keadaan istimewa ini,
dia mempunyai keutamaan ke atas nama-nama Ilahi. Jadi pengantara Maha Penyayang
hanya dengan pembalas untuk rakyat penderitaan melalui syafaat daripada
pengantara. Muhammad, semoga Allah memberkati beliau dan memberinya keamanan,
penguasaan diperolehi di stesen istimewa ini. Sesiapa yang memahami kedudukan
dan stesen-stesen tidak mencari wacana ini sukar.
Bagi hadiah
Nama-nama, tahu bahawa mengurniakan rahmat Allah pada ciptaan-Nya yang adalah
keseluruhannya daripada nama-nama. Sama ada ia adalah satu rahmat yang tulen,
seperti kecemerlangan peruntukan yang mereka ada di dalam dunia ini atau pada
hari kebangkitan yang dikurniakan dengan nama itu, lagi Maha Mengasihani, dan
sebagainya adalah hadiah rahmat, atau ia adalah rahmat yang bercampur-campur
seperti pengambilan ubat yang menyenangkan yang diikuti oleh pelepasan - ia
adalah masih hadiah yang suci. Hadiah Ilahi hanya mungkin boleh diberikan
melalui perantara penjaga Nama-nama.
Kadang-kadang
Allah memberikan kepada hamba dengan cara Yang Maha Penyayang, dan hadiah itu
adalah tulen dari mana-mana pencemaran yang akan bertentangan dengan sifat masa
ini, jika tidak, dia tidak akan menerima objek itu dan apa yang akan menyerupai
ia. Kadang-kadang Dia memberi dengan cara yang terbatas, maka ia adalah umum -
atau oleh Bijaksana, maka Dia melihat apa yang cergas pada masa ini, atau oleh
Memberi, yang memberikan apa yang baik tanpa orang-orang yang menerima ia
mempunyai untuk mengimbangi ia dengan penghargaan atau perbuatan. Dia memberi
dengan Kuat, dan sebagainya Beliau melihat alam sekitar dan apa yang perlu
untuk itu.
Dia memberi
oleh Pengampun dan sebagainya Dia kelihatan kepada alam sekitar dan apa yang
berlaku kepada individu. Jika dia berada dalam keadaan yang merit hukuman,
Beliau tudung dia dari itu, dan jika dia berada dalam keadaan yang tidak wajar
hukuman, Dia melindungi dia dari sebuah negeri yang akan mewajarkan ia. Beliau
"dilindungi daripada tindakan yang salah", "dilindungi",
dan perihal lain seumpama itu. Pemberi adalah Allah dalam erti kata bahawa Dia
adalah Bendahari segala yang ada dalam perbendaharaan-Nya, dan Allah hanya
membawa keluar dari ia mengikut ketetapan yang telah ditentukan melalui
perantara nama tertentu untuk perkara itu. Maka Dia memberikan semua bentuk yang
dicipta mengikut nama, Sama, dan
saudara-saudara itu.
Nama-nama
Allah yang tidak berkesudahan kerana mereka yang dikenali dengan apa yang
datang dari mereka, dan apa yang datang dari mereka adalah tidak berkesudahan,
walaupun mereka dapat dikesan kembali ke akar terhad yang merupakan matriks
Nama-nama atau kehadiran satu Nama. Pada hakikatnya, itu adalah salah satu
nama-nama atau kehadiran satu Nama.
Pada
hakikatnya, terdapat hanya Satu Realiti yang menganggap semua ini hubungan dan
aspek-aspek yang telah ditentukan oleh nama-nama Ilahi. Realiti memberikan bahawa
setiap nama-nama, yang terserlah tanpa akhir, mempunyai satu realiti yang mana
ia dibezakan daripada Nama lain. Ia adalah realiti yang mana ia dibezakan yang
Nama itu sendiri - tidak apa yng ia saham.
Ia adalah
sama dengan hadiah - hadiah setiap adalah berbeza dari yang lain dengan sifat
peribadi, walaupun mereka datang dari satu sumber. Ia adalah jelas bahawa yang
satu ini bukan yang satu. Itu adalah kerana nama-nama yang berbeza. Kerana
boundlessness, dalam Hadirat Ilahi ada apa-apa pada semua yang berulang. Ini
adalah kebenaran yang ditentukan.
Ini adalah
pengetahuan Shith, saw, dan semangat membantu setiap roh yang membincangkan
seperti ini, kecuali bagi semangat Mohor Besar yang menerima pengetahuan
menambahkan semula secara langsung dari Allah, bukan dari mana-mana semangat.
Tidak, sebaliknya ia adalah daripada semangat bahawa bahan itu mengalir kepada
semua roh, walaupun dia tidak boleh melihat bahawa dirinya pada masa apabila
badan unsur itu wujud.
Walau
bagaimanapun, berkenaan dengan realiti dan pangkat beliau, beliau tahu semua
yang pada dasarnya, sama seperti beliau tidak mengetahui komposisi unsur-unsur
(tubuhnya). Jadi dia mempunyai pengetahuan dan jahil, dan dia mampu yang
digambarkan oleh ciri-ciri yang bertentangan walaupun Asal mengakui perihal
dengan bertentangan seperti Majestic dan Cantik, Yang Zahir dan Yang Batin,
Akhir dan Pertama - dan mereka yang sama, dan tidak lain dari Allah.
Oleh itu,
dia tahu dan tidak tahu, dan dia menganggap dan tidak melihat, dan dia melihat
dan tidak melihat. Ia adalah dengan pengetahuan ini bahawa Shith mendapat
namanya kerana ia bermakna "hadiah". Di tangan-Nya adalah kunci untuk
hadiah dalam pelbagai jenis dan hubungan Maka Allah memberikan kepada Adam, dan
dia adalah hadiah pertama, dan Dia hanya memberikannya daripada-Nya.
Ini adalah
pengetahuan Shith, saw, dan semangat membantu setiap roh yang membincangkan
seperti ini, kecuali bagi semangat Mohor Besar yang menerima pengetahuan
menambahkan semula secara langsung dari Allah, bukan dari mana-mana semangat.
Tidak, sebaliknya ia adalah daripada semangat bahawa bahan itu mengalir kepada
semua roh, walaupun dia tidak boleh melihat bahawa dirinya pada masa apabila
badan unsur itu wujud. Walau bagaimanapun, berkenaan dengan realiti dan pangkat
beliau, beliau tahu semua yang pada dasarnya, sama seperti beliau tidak
mengetahui komposisi unsur-unsur (tubuhnya).
Jadi dia
mempunyai pengetahuan dan jahil, dan dia mampu yang digambarkan oleh ciri-ciri
yang bertentangan walaupun Asal mengakui perihal dengan bertentangan seperti Maharaja
dan Cantik, luaran dan Dalaman, Akhir dan Awal dan mereka yang sama, dan tidak
lain dari Allah.
Oleh itu,
dia tahu dan tidak tahu, dan dia menganggap dan tidak melihat, dan dia melihat
dan tidak melihat. Ia adalah dengan pengetahuan ini bahawa Shith mendapat
namanya kerana ia bermakna "hadiah". Di tangan-Nya adalah kunci untuk
hadiah dalam pelbagai jenis dan hubungan Maka Allah memberikan kepada Adam, dan
dia adalah hadiah pertama, dan Dia hanya memberikannya daripada-Nya.
Semua
hadiah-hadiah dalam makhluk luar biasa yang ditunjukkan dalam cara ini - supaya
orang lain tidak menerima apa-apa dari Allah dan tidak ada menerima apa-apa
yang tidak datang dari dirinya sendiri. Tidak semua orang mengiktiraf ini.
Hanya beberapa orang Allah tahu. Apabila anda melihat orang yang mengakui
bahawa, bergantung kepada beliau, bagi satu adalah sumber kesucian yang paling
tulen dan khusus orang Allah.
Apabila
seorang yang melihat pelancaran satu bentuk yang menyampaikan kepadanya
makrifat yang dia tidak mempunyai dan yang dia tidak mampu untuk memahami
sebelum, bentuk itu adalah dari sumber sendiri, yang lain. Dari pokok dirinya
dia mengumpulkan buah-buahan penanaman, sebagai bentuk luar beliau bertentangan
badan mencerminkan apa-apa selain daripada dirinya sendiri, walaupun tempat
kehadiran di mana dia melihat bentuk sendiri membentangkan dia dengan aspek
realiti kehadiran yang melalui transformasi.
Besar
kelihatan kecil di cermin kecil dan tinggi di tinggi, dan bergerak sebagai
pergerakan. Ia boleh mengubah bentuknya dari kehadiran khas, dan ia boleh
mencerminkan apa sebenarnya kerana mereka muncul, jadi sebelah kanan penonton
adalah sebelah kanan, manakala sebelah kanan boleh di sebelah kiri. Ini secara
umumnya keadaan biasa di cermin, dan ia adalah rehat dalam norma apabila
sebelah kanan dilihat sebagai hak dan penyongsangan berlaku. Semua ini adalah
dari hadiah realiti Kehadiran di mana ia dapat dilihat dan yang kami telah
berbanding dengan cermin.
Sesiapa yang
mengakui kecenderungan beliau, mengiktiraf apa yang dia akan terima. Tidak
semua orang yang tahu apa yang dia akan menerima, mengetahui kecenderungan,
melainkan jika dia tahu selepas menerima, dan yang satu ini tahu ia secara
umum. Sesetengah orang yang lemah akal berfikir bahawa sejak ia disahkan dengan
mereka bahawa Allah berbuat apa yang Dia kehendaki, mereka menganggap ia boleh
diterima bahawa Dia boleh bercanggah dengan kebijaksanaan dan apa perkara itu
dalam dirinya. Oleh kerana itu, sebahagian daripada mereka pergi setakat untuk
menafikan kemungkinan dan mengesahkan apa yang diperlukan oleh intipati dan
oleh yang lain.
Orang yang
telah mencapai kesedaran, bagaimanapun, mengakui kemungkinan dan tahu
kehadirannya dan tahu apa yang boleh dilakukan dan bagaimana ia adalah mungkin,
kerana dalam sumber itu semestinya wujud kerana sesuatu yang lain daripada yang
itu. Dari mana adalah nama lain, yang menentukan keperluannya, yang sah untuk
itu? Tiada siapa yang tahu perbezaan ini kecuali orang-orang tertentu dengan
pengetahuan Allah.
Ia adalah
dalam jejak langkah Shith yang terakhir ini spesis manusia akan lahir, dan dia
akan membawa rahsia beliau. Terdapat tiada spesis ini lahir selepas dia, jadi
dia akan menjadi kesudahan segala diperanakkan akan dilahirkan dengan dia, dan
dia akan muncul di hadapannya, dan dia akan mengikuti beliau dengan kepalanya
pada kakinya. Dia akan lahir di China, dan dia akan bercakap dalam bahasa
negaranya.
Kemandulan
akan merebak di kalangan lelaki dan wanita, jadi akan ada banyak bersekedudukan
tanpa konsep. Dia menyeru orang kepada Allah, tetapi tidak akan dijawab.
Apabila Allah mengambil dia dan orang-orang mukmin pada masa itu, orang-orang
yang tetap akan menjadi seperti binatang, tidak tahu apa yang halal (halal)
dari apa yang menyalahi undang-undang (haram). Mereka akan bertindak mengikut
naluri semula jadi mereka dengan hawa nafsu, tidak mempunyai sebab dan
undang-undang. Maka kiamat akan berlaku.
RUMUSAN UTAMA:
Tiada ulasan:
Catat Ulasan