Catatan Popular

Rabu, 11 Mei 2016

ABU TURAB BERCERITA DIA DI SERANG KERANA MENCURI BARANG



Apabila mereka melihat saya mereka menangkap saya dan memberitahu bahawa saya telah mencuri barang-barang mereka dan mereka mula menyerang saya dengan pisau mereka.
Tetapi satu orang tua itu ada yang mengenali saya dan memberitahu mereka "Dia tidak akan mencuri barang-barang kerana dia adalah orang alim yang besar." 

Apabila mereka mendengar ini maka semua mereka meminta saya mengampunkan mereka.
Kemudian saya memberitahu mereka "Saya tidak mempunyai sebarang halangan untuk masalah ini kerana saya menjalani hukuman berat malu hari ini. 

Kemudian orang tua itu membawa saya ke rumahnya dan menyampaikan telur dan roti. Apabila saya enggan untuk makan makanan di atas maka saya mendengar panggilan ilahi di mana ia memberitahu "Seperti yang anda mendapat hukuman untuk keinginan anda jadi sekarang anda boleh makan ini. 

Tetapi keinginan anda sendiri akan dipenuhi selepas itu akan dihukum. "Apabila dia telah membuat perjalanan di dalam hutan dengan pengikut-pengikutnya dan terdapat keperluan air bagi mereka untuk minum dan mengambil wuduk. Jadi semua mereka meminta beliau dalam perkara ini. Oleh yang demikian menandakan garis di atas tanah dan dari tempat itu dengan serta-merta terusan bermula.

Tiada ulasan: